tisdag 10 februari 2015

Klipp klipp.

I dag är en stor dag i lille Augusts liv. 
Han ska gå till frisören och få en ny frisyr. 
Något som är så välbehövligt och efterlängtat av oss alla. För som det är nu så ser stackaren ingenting. Eller i alla fall väldigt lite. Han har nämligen en gardin för ögonen. Och när man försöker styra luggen åt sidan så skakar han bara på huvudet vilket resulterar i nedsatt syn. Börjar nästan tro att han vill ha det så. 

Dock tycker jag att det är otroligt svårt att veta hur an ska gå tillväga med små barn hos frisören. Det är nämligen en utmaning att gå dit då jag vet att det är en liten nicke nyfiken som kommer att fundera över vad som händer och sker. Det kommer att kammas, sprayas med vatten och klippas. Ja herregud.
Hur ska detta gå. Plattan är laddad med disney junior och spel. Kanske kan det fungera som distraktion. En liten stund åtminstone. 

bilder: google

Min oro kommer till hur mycket krav jag kan ställa på själva klippningen. Vi har nämligen klippt honom en gång innan och det blev det något som kallas "ekonomi klippning" i min värld. Det är den absolut bedrövligaste frisyr man kan ha. Så i dag ska jag försöka stå på mig och hoppas att vi kommer ut från salongen men en frisyr som framhäver vår sina son på bästa sätt.

Mental pepp för mamman börjar nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar