tisdag 20 januari 2015

Varannan vecka sjuk.

Min lille buse och jag har varit hemma i dag. Feber och hosta på den lille killen. 
När det närmade sig förskolestart så sa alla i omgivningen att vi skulle bereda oss på att vara hemma mycket i början. Och nog har jag varit hemma allt. Det känns som att jag är hemma varannan vecka och VAB:ar. Jobbigt för killen att vara sjuk så mycket, tråkigt att han missar att umgås med sina vänner på dagarna och stressande för mig som hamnar på efterkälken med arbetet hela tiden.
I dag har jag dock varit tvungen att ta med mig killen till arbetet då vi hade en kortare utbildning som vi redan flyttat på sjuttioelva gånger, därmed så fick vi helt enkelt åka in och delta på denna. Och jag var lite orolig till en början men han var så pass pigg att jag hoppas inte att det gjorde så stor skillnad på att vara hemma som att vara på kontoret. Samma aktivitetsnivå på båda ställena. 

När vi kom hem så åt vi lite smörgås(jag har träff med coach Anna i morgon...gaaaahhhh!) och pratade i telefon med mormor innan det var dags att påbörja nattningsrutinen. En koll med termometern och febern låg på stadiga 38,8 så det är bara att inse att vi blir hemma i morgon också. 

pigga och glada på hockey i lördags

Nu ska jag göra natter för mig själv också.
Huvudet har mycket att arbeta med om dagarna(och större delen av nätterna) så det är bäst att krypa i säng så tidigt det bara går och hoppas på så många timmars sömn som möjligt innan jag vaknar till och hjärnan börjar gå på högvarv.

God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar