fredag 2 januari 2015

Dags att räkna fr.o.m. dag två.

Andra dagen på det nya året. Jag sitter och förundras över min lilla stolle som står och spanar in farsan sin som gräver med grävmaskinen precis utanför fönstret. Första parkett för lilleman och det är så kul och se hans fascinerade uppsyn över den orangea bestens framfart. Vi har lite plock och fix tid, ta reda på tvätt, tvätta maskin efter maskin, plocka leksaker(är det verkligen någon idé, det tar bara några sekunder och sedan är golvet täckt igen...hmmm) och så ska vi kila ner och laga oss lite lunch. En smarrig lasagne bjuds det på dagen till ära och det är ett recept som jag upptäckte när jag googlade mumsiga "PP-beräknade" recept för en tid sedan. Sååå god!!



 Pepparkakskungen!

 Och som ni säkert förstår så har jag i dag klivit på mitt räknande igen. I går kväll kom ångesten smygande igen för att magen är som en ballong och sockersuget för stort...tanken var att jag skulle starta på måndag igen men varför dra ut på det. Bara onödigt. Så nu kör jag några dagar med räknande innan det är dags att starta min tre veckors detox kur. Aldrig testat innan men tror att det kan vara bra för min IBS mage att rensa ur kroppen på en massa gammalt slagg. Hoppas på bra resultat och kommer jag sedan i gång med träningen så kan 2015 bli mitt hälsosamma  år. Ja, än lever hoppet att jag som mamma kan få ihop livet med allt som hör till. Peppad till tusen och jag har en bra känsla i magen. Det är åtminstone en bra start.

Som sagt...dags att laga lite mat. 
Ha en fin dag alla snälla ♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar