fredag 2 januari 2015

Året som gått.

Jag har funderat på vad som hänt under året. Nämnde i ett tidigare inlägg att jag skulle summera toppen och botten från året som gått men jag inser att mitt år tillbringats i en dimma. Minnet mitt vill inte riktigt minnas. Jag drar och lockar men inga resultat. Konstigt kan tyckas men det är nog en ganska bra varningsklocka för mig, jag måste varva ner och tillbringa mer tid här och nu. Inte för mycket i det riktigt gamla sunkiga förflutna och inte för långt fram i tiden. Två egenskaper hos mig själv som jag inte är riktigt nöjd med. Men jag har efter mycket tänkande kommit fram till att året har sina godbitar, värda att lyftas fram.

Vi börjar med det tråkiga och avslutar med det som jag upplever som mest minnesvärt under 2014.

Bott 5.
1. Inställd semester. Gånger två.
2. Min fina "syster" lämnade Leksand för götet 
och vackra vännen Michaela lämnade Sverige för Norge.
3. Frustrationen över att inte spaden placerats i marken ännu. Men snart. Snart. Och då kan familjen bli komplett igen. Saknar mitt lilla yrväder galet mycket!
4. Min ångest som kommer och går. Vill bara bli väck den för gott. 
Önsketänkande? 
Nej, självklart inte. Allt går!
5. Förlorat en kär vän och som jag saknar henne. Men jag finns här, om, i fall, att.

Topp 5.
1. August och Tobbe. Behöver jag skriva mer? Mina kärlekar.
2. Jag tog tag i min vikt och lyckades gå ner omkring 18 kg till årsskiftet!
3. Bygglovet godkändes. Ett steg i rätt riktning till vårt nya hem.
4. Började jobba igen.
5. Lars Winnerbäck och First Aid Kit. Musik live, precis som det ska vara.


Detta är saker som jag känner är viktiga händelser, upplevelser och lärdomar.
Minnen för livet och nu siktar jag framåt. Mot 2015, ett år som jag hoppas kommer att innehålla många positiva saker som bland annat en flytt, hälsa, semester och mer umgänge med vänner.

2014- tack för den här tiden.
2015- nu kör vi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar