onsdag 12 november 2014

Förberedelser inför stundande årstid.

Kylan kom och kylan gick.
Ja, det är sammanfattningen av vädret de senaste två veckorna. 
Det blev frost och minusgrader för att sedan lika snabbt återgå till milda grader och lite regnstänk då och då. Som ni vet så föredrar jag kylan även om det har sin magi när solen skiner en mild höstdag. 

Men med tanke på att kylan, när vi minst anar det är tillbaka så är det verkligen hög tid att införskaffa kläder åt lilleman så att han slipper frysa. Fick ett erbjudande från Reima, som för övrigt gör grymt bra ytterplagg åt barn, att de nu har 20% rabatt på sina jackor. Kanontillfälle om du frågar mig och jag kärade omgående ner mig i denna goding. Sååå snygg!!

Reimatec Alzir/hittas HÄR

Tillsammans med dessa byxorna så har han ett gott skydd mot vinterns kyla som jag anar är här inom kort. Mycket kort.

Reimatec Asterope/hittas HÄR

Men till dagis så är trots allt en overall att föredra så då är frågan vad man ska hitta på där. Kan inte påstå att pengarna växer på träd just nu men vinterkläder måste skrutt ha så det är bara att dra in på något annat helt enkelt. 

Reimatec Raanu/hittas HÄR

Allt i den fagra kulören marinblå som är klassiskt, stilrent och kan matchas med massor av roliga mössor och vantar i roliga kulörer och mönster. Sedan tänker jag att detta kan ärvas av ett(eller kanske till och med två) syskon i framtiden. Man kan alltid hoppas. 

Men först och främst värme åt Toker.
För som vi alla vet, det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar