torsdag 30 oktober 2014

För dig som hatar träning.

''

Friskis & Svettis är en förening som ligger mig otroligt varmt om hjärtat. Jag tränade där när jag bodde i Göteborg och jag har varit aktiv i styrelsen och som tränande här i Leksandsföreningen innan jag fick Toker. Jag saknar det. Enormt mycket. Gemenskapen. Glädjen. Kicken.

Så varför börjar jag inte igen. 
Jo, av den enkla anledningen att jag är rädd.
Jag törs inte. Mina höga krav på mig själv sätter käppar i hjulet och jag prioriterar inte mig själv. Urbota dumt. Men kraven på mig själv är så stora att jag bävar för att ta klivet in i lokalen, in till mina vänner. För de saknar ju mig. Det vet jag. 

Men för att komma i gång med träningen så tänkte jag testa denna nya satsningen som Friskis & Svettis nu har släppt. 
För dig som hatar träning.
Och jag hatar såklart inte träning, men jag tänkte att det är roligt att testa och kanske en bra inkörsport så att jag klarar av att ta klivet in i träningslokalen inom inte alltför lång framtid.
In till gemenskapen. In till glädjen. In till kicken.

Om du vill hänga med mig, kika in på; hatarträning.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar