onsdag 8 oktober 2014

Åhh regnet bara öser ner...mer och mer...

Dalarna är blött i dag. 
Klass 1 varning med risk för mycket höga vattenflöden och lokalt omkring 50 mm regn. 
Ja, familjen Hagström/Olsson tog stövlar på sig i dag. 
Det behövdes verkligen och då antar jag att det här bara är början på flödena. 

Lilleman somnade på väg till dagis i dag och var en aning trött i mössan när vi lämnade honom. Men inga tårar och inget gnäll. Så det var nog ok trots allt men jag tror att det är någon som kommer att somna omgående efter lunch och sova så länge han får för pedagogerna. Vi har satt omkring två timmar som max annars blir klockan så mycket och han missar mellanmål och massor av bus med sina kompisar. Och dagen till ära så kommer vattenpölen på gården att fyllas på ännu mer vilket skapar ett ypperligt tillfälle till att "bada". Något som han gjorde sist det regnade. Kastade sig pladask på mage rätt ner i vattenpölen så att hela han fick svida om kläder. Men roligt var det och pedagogerna fick sig ett gott skratt. 

Alla dessa underbara färger som hösten bjuder på får pigga upp denna gråa dag!

I går eftermiddag var jag och lilleman ensamma hemma. Mysigt men ingen höjdare när det kommer till att laga mat och underhålla busen samtidigt. Det såg helt ärligt ut som att en tromb farit fram där hemma och jag visste inte var jag skulle börja när gossen väl somnat. Så det fick bli det som jag tidigare i livet prioriterat längst ner på "att göra" listan. Maten. Det numera viktigaste i mitt liv för att jag ska fungera väl som människa. Ett klokt beslut och när klockan var 21:30 och sambon ramlade in genom dörren slog jag ner rumpan vid köksbordet för att äta middag. Mitt i kaoset. Men det gick finfint och jag hade en aningens mer ork att ta tag i det värsta innan jag somnade med huvudet tungt på kudden. För jisses så trött jag var. 

Och det är jag fortfarande.
Men.
Alltså.
Onsdag, tröttmössa och mängder av regn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar