torsdag 9 oktober 2014

I dag är det dags för match.

I dag är det match här på byn. 


Flaggan sitter på fasaden och påminner de människor som eventuellt glömt bort det. Något som dock är svårt när man bor på denna orten. Det går liksom inte att ta miste. Här andas det hockey. Måste nog i särklass, vara det största samtalsämnet på byn oavsett om det går bra eller dåligt för laget. Självklart en del av charmen med att bo på en sådan här hockeyfrälst liten ort där man samtidigt jobbar för supporterklubben. Tilläggas ska göra att min sambo startade supporterklubben. Han kan solklart klassas som "hockeytok" eller kanske är hockeynörd en bättre förklaring? Men jag gillar honom ändå. Trots att större delen av året endast består av tankar och samtalsämnet: HOCKEY!

Och jag kan inte direkt påstå att jag är en inbiten "hockeytok".
Inte någonstans.
Men jag tycker att det är roligt att titta på och ser det självklart helst live. Dock något som inte sker särskilt ofta numer då Lilleman inte har ro i kroppen att sitta still. Den enda matchen vi hittills varit på med ett försök att se lite av på denna säsongen bestod i att jaga runt en liten Buse under perioderna och i pauserna var det att se till att han hade roligt sittandes i vagnen. Lugnast så då det är så mycket folk i omlopp under pauserna och med den lilla minimänniskan rännande runt så är det som gjort för att någon ska missa den tvärhand höga personen och råka "gå omkull" honom. Kan lova Er att det inte är helt uppskattat av busen att bli förvisad till vagnen, han som gladeligen skulle busa runt oavsett mängden personer i närheten. Ju fler desto roligare skulle jag tro.

I går ägnade jag min arbetsdag åt inventering av våra souvenirer. 
Alltid lika roligt att städa upp någon annans röra men nu är det gjort och en sådan befrielse att veta att var sak är på sin plats. Uppmärkt och räknat. Shoppen är påfylld och nu saknas bara en storstädning sedan är det en dräglig butik vi har att erbjuda våra kunder och supportrar som besöker oss.


Så i dag är det match.
Och Leksand gör sig beredda. 
Förhoppningen ligger på tre nya poäng men tillförsikten finns där. 
Jag och Buse, vi ska kolla på matchen tillsammans med farfar hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar