måndag 15 september 2014

Vart är Sverige på väg?

Äter min lunch under tystnad i dag. Känner ett obehag i magen efter nattens resultat i valet. Jag förstår verkligen inte hur människor tänker när vi ska gå tillbaka till ett samhälle som lever på bidrag, vad är det för liv. Och att Reinfeldt inte längre regerar känns fruktansvärt. Vi är trots allt ett av de land i världen som rankas högt ekonomiskt och det tack vare regeringen och finansminister Anders Borgs arbete så har vi det så bra som vi har det i detta avlånga land. Dock tror jag att många glömmer bort att världens länder har problem med ekonomin och glömmer det när det var dags för valet, de som röstat har förmodligen(vad jag antar) "tänkt att det händer inte oss". 
Men nu är det som det är. Reinfeldt har mitt fulla stöd och jag sörjer att han inte kommer att sitta kvar som partiledare, nu är det verkligen upp till bevis för efterträdaren att styra skutan i rätt riktning. 

Dock är inte alliansens resultat det värsta, nej självklart inte. I min värld är det att Sverigedemokraterna har det stöd som de har. Med den minoritetsregering vi nu kommer att ha så undrar jag om de röd-gröna verkligen kan frysa ut Åkesson och kompani eller om de måste ta hjälp av SD för att få igenom sin politik? Det är stor oro inför framtiden jag känner nu. 

Och det är hela fyra år till val nästa gång. Suck. Bara att börja nedräkningen.


Och självklart respekterar jag andras val. Men jag tycker att det är bra konstigt att vi har ett så starkt stöd till ett främlingsfientligt parti. Så starkt stöd att de nu är tredje största parti i riksdagen. Jisses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar