onsdag 10 september 2014

Att ha en omstart med Viktväktarna.

Onsdag och alldeles snart dags att hoppa in i gröna faran för att åka i väg till Gräv och väga mig. Kommer inte vara något upplyftande resultat men i dag har jag omstart/nystart. En tung period matmässigt läggs nu bakom mig och jag ser framemot att komma i fas igen med dagens måltider och en planering som följs till punkt och pricka. Jag kan inte riktigt leva det spontana livet längre, det måste till kontinuitet för att jag ska orka med allt som bör hinnas med på en dag. 

Så nu kommer några dagar där jag förmodligen kommer att ha huvudvärk och må allmänt sisådär då sockret har satt sina klor i mig nu, jag vet av tidigare erfarenheter att det är tufft när man ska ta bort det vita sockret från kosten. Innan mötet och den fasansfulla vägningen har jag möte med Anna, coachen på Viktväktarna som ska ge mig lite tips och råd om hur jag ska tänka mina tunga dagar, hur jag ska hantera hungriga situationer i butiken och hålla fokus i rätt riktning. Nu kör vi mot målvikt, mot nya delmål och ett sunt leverne. 
Inga konstigheter alls.


Mitt diplom jag mottog när jag klarat av underbara 10kg minus på vågen. Ett diplom som fortfarande har sin plats på väggen där hemma då jag tack och lov fortfarande har det minuset sedan starten i februari, även om jag nu har gått upp några kilon sedan vägningen innan sommaruppehållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar