måndag 8 september 2014

Att ha på sig en tröttmössa.

Fröken Hagström sällar sig till skaran som avskyr att det är måndag och arbetsdag just i dag. Vår lille spillevink har nämligen varit uppe och skrotat halva natten och lite till vilket gör att sömnen i det närmaste varit obefintlig. Han har farit runt som en vilde i sängen och precis när man(korkat) tänkt tanken att nu är han på väg att somna...ja då har han vaknat till liv igen och fått ny energi. Och det var en nöjd kille i natt som tyckte att livet var en fest och gladeligen berättade historier men som i morse när det var dags att göra sig redo för dagen tyckte att allt var pest och pina. Jag och Tobbe räknades nog som de värsta föräldrarna man kan ha och det var med en aningen mer munter min vi lämnade av buse på förskolan vid niotiden. 

Förhoppningsvis kommer det att fungera finfint för honom där i dag men det återstår att se. Jag sitter redo vid telefonen om i fall att han skulle surna totalt och inte gå att ha och göra med. Inget jag direkt tror kommer att hända men jag har lärt mig och är vis av erfarenhet att man aldrig ska säga aldrig. Det brukar enbart straffa sig.

Men men, tröttmössan får hänga med i dag och det är bara att plocka fram lite undangömd energi så ska nog den här dagen avverkas också. Vi har nämligen massor att fixa med inför torsdagens premiär av SHL och allt är såklart i sista minuten. Kniven mot strupen. 

Och vilken helg vi har haft. Solen har värmt oss med sina strålar och i lördags kändes det verkligen som högsommarvärme. Helt fantastiskt!
Vi passade på att hänga ute på gården för att ordna med vår nya infart. I dagsläget har vi två stycken men nu ska vi gör ny parkering samt stänga igen den ena infarten. Mycket pill och då kära svärmor har mycket rabatter tar det sin lilla tid att möblera om men jag tror verkligen att det kommer bli kanoners när det är klart. Spänd av förväntan och otroligt skönt att se när det händer något efter lång tids väntan. 

Buse hängde såklart med, ätandes på äpplen samtidigt som han bevakade arbetet, innan det vankades middagslur. En lur som tydligen var välbehövlig då han avverkade två timmar "non stop" i vagnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar