tisdag 2 september 2014

Att bjuda på en uppdatering.

Sommar? Höst? 
Jag har ingen aning. Solen strålar och vi har varit vid Förskolan Krabat på andra inskolningsdagen och det var så skönt att vara ute och busa. Ingen jacka behövdes och solens trålar värmde så skönt på nästippen.

Andra inskolningsdagen. 
Helt galet att tiden gått så fort att det nu är dags för August att börja på förskolan. Men jag är så glad för hans skull som ska börja på ett sådant mysigt ställe, med härliga kamrater och underbara pedagoger. Mycket utevistelse, hemlagad mat baserad på ekologiska råvaror och fina lokaler och utemiljöer. Det känns så otroligt bra i själen och nu efter att ha varit på plats några timmar under förmiddagen samt ätit lunch så sover lilleman så gott i sin vagn. Det är jobbigt att vara på "jobbet" för dessa små liv. En helt ny värld med så mycket nya intryck att jag förstår att tröttheten anfaller. 

Så nu ska jag mumsa i mig min lunch och sedan fortsätta med arbetet som ligger här framför mig och hånler. Det är nämligen dags för utskick av medlemskort och det tar sin lilla tid att skriva ut 2000 st medlemskort. Som det ser ut i skrivande stund så blir det lite nattjobb de närmsta nätterna då de ska skickas denna veckan. 

Avundsjuka? 
Nej det förstår jag att ni inte är. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar