tisdag 16 september 2014

Dags att testa nytt?

Då familjens lille man drabbades av lite sjukdom i förra veckan och fick stanna hemma från dagis så valde vi att ta en lugn inskolning på dagis denna vecka. Allt för att han ska komma in i det hela och känna sig riktigt trygg med sina vänner och pedagoger. I dag berättade Malin(Augusts inskolningspedagog) att när hon skulle gå hem i går och satte på sig skorna i hallen hade August hämtat sina skor...han ville alltså följa med henne vilket jag ser som något väldigt positivt. Han gillar henne och det är skönt att veta att det finns en person som han vurmar lite extra för. 

Efter en natt med aningen mer sömn under natten så har jag fått betydligt mycket mer gjort här på jobbet. Skönt att se arbetet minska, det är ett tag sedan. På sistone har arbetet bara hopat sig på hög vilket kan kännas aningen tröstlöst men nu...nu ser det ut att fasas ut en aning så att jag kan komma i kapp. Jag avskyr verkligen att ha den där konstanta känslan av att ligga efter med saker. För en person som vill ha var sak på sin plats är det tufft med högar i oordning men det är som vanligt bara att kavla upp ärmarna för att komma i mål så småningom. 

Allt har sin tid.

Just nu sitter jag och googlar hudvård för brinnande livet. Det är så tradigt när det är en sådan djungel men jag känner att det är dags att ta det ett steg till nu då jag efter så pass lång tid som jag använt mene & moy inte kommer längre, det är som att den inte riktigt orkar hjälpa mig hela vägen till den riktigt fina huden. Under många år har jag lidit av min hud och dess orenheter blandat med stramhet och känslighet. Ett gissel att hitta rätt och jag är efter mycket rengörande på bättringsvägen men nu känns det som att jag har stagnerat och inte kommer längre. Känslan säger mig att det är dags att byta produkter och förhoppningsvis komma till rätta med min hud igen. Så pass att jag vågar gå ut genom dörren utan smink vilket jag inte gör i dag. Dock finns det ett hinder som är det hormonella då jag vet att jag har en obalans inombords. Något som inte är helt enkelt att få bukt med men jag lever vidare på att kost och träning ska hjälpa mig så långt det går tillsammans med bra hudvård. En sak är säker, det är att jag inte är redo att inta några starka medicinska preparat. För mycket biverkningar och så illa är inte mina problem just nu(hade du frågat för några år sedan hade jag garanterat hoppat på den behandlingen men nu är det andra tider och beslut som väger tyngre).
För några år sedan var jag i fas med kropp(vikten var normal), träning avklarades varje dag i någon form och kosten var i balans. Jag tror aldrig att jag har mått så bra någonsin och det är den känslan som jag eftersträvar nu. 



Med vikten samt kosten vet ni att jag tagit hjälp av Viktväktarna med och det går framåt. Efter sommarens uppgång på vågen så är det i morgon dags att vägas på mötet. Nervöst är bara förnamnet då jag satte som mål att gå ner -0,7 kg på en vecka. Det är så härligt att maten är planerad och äts som den ska nu, matlådor till jobbet och sköter mina mellisar så att jag slipper känna hunger. 

Så då var det träningen kvar. 
Där går det tyngre men jag ska sätta mig ner och planera in träningen så att den verkligen blir av. Några dagar i veckan till att börja med och förhoppningen är att det ska bringa ett sug till att börja på gymmet igen och bygga lite muskler. Finns inte mycket som är snyggare än en vältränad kropp. En stark kropp. En kropp som har energi så att det räcker och blir över till hela familjen. 

Ja. Så jag tragglar vidare med mitt sökande efter hudvård som kan tänkas passa till mig. Förhoppningen är att tjejerna på Skincity ska svara på mitt mail snart och ge mig en guidning i rätt riktning. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar