måndag 22 september 2014

En morgon med nya rutiner.

Måndag morgon. Nya rutiner. 
I dag började nämligen lämning på dagis redan klockan 08:00, alltså en timme tidigare än föregående veckor. Det gick sådär. tack vare vår lille sjusovare så kom vi cirka tjugo minuter sent, han valde nämligen att vakna vid halv åtta, vilket betyder att en halvtimme att inta gröt och få på sig kläder det är alldeles för tajt om tid. Väl på plats kom de första tårarna hos lilleman när han insåg att vi skulle åka. Vad jag antar är anledningen är att han inte vaknat till riktigt ordentligt och då brukar livet ha en tendens att vara lite extra jobbigt när man heter August. 
Han fick ta med sig kanin och krypa in i Yvonnes famn och om jag känner busen rätt så är det nu full fart och massor av lek och bus med de andra barnen, utan en tanke på att mamma och pappa åkt till jobbet. Ska bli spännande att höra i eftermiddag när det är dags att hämta honom. 


Helgen har bestått av jobbjobb och jobb hemma på gården. I lördags hann jag och lilleman tillsammans med farmor med en tur till årets sista bondens marknad vid gammelgårdarna. Det blev inget inhandlat men vi kikade med stor entusiasm på de små "kalvarna/ungdjuren" som gjorde ett gästspel. August var väldigt fascinerad och pekade hej vilt samtidigt som han språkade i hopp om att de skulle våga närma sig.
Effekten blev således den motsatta.

Lördagen bjöd även på jobb under hockeyn. Det var min tur att ha montern i arenan och det måste jag säga var en riktig utmaning när man har en liten buse med sig. Men det gick helt ok. Några nya medlemmar och lite annan försäljning gjorde eftermiddagen godkände trots det usla resultatet i matchen som jag förövrigt inte tittade på mer än en minut. 

Ja och sen var det söndag. 
Med allt vad det innebär. 
Passade på att vara ute när det regnade som minst och var ute och lekte med traktorn i leran, pausade med lite äppelätande och det var en mycket nöjd liten kille som sedan fick god eftermiddagsfika hos farmor och farfar. Inte direkt så att man kan klaga. Det var bara jag som önskade att dygnet hade några timmar till. Jag känner att det skulle behövas. 

Och det kan jag önska mig om och om igen, det kommer inte att ske. Så jag lägger det åt sidan och landar i att vi nu har måndag. Busen är på dagis och jag har hunnit arbetat undan lite rester från lördagen. 

Hej måndag. Nu kör vi, ny vecka med nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar