tisdag 23 september 2014

Att rusta sig för kyligare dagar.

Jag älskar verkligen den krispiga luften som möter mig på morgonen nu. Det är friskt och vetskapen om att solen börjar stiga på andra sidan huset med solstrålar som så sakteliga börjar leta sig in mot  gårdsplanen. Bilen som är täckt av is och händerna som fått på sig skinnhandskarna för att inte stelna till alldeles av kylan. Allt det här är underbart. 

Om jag bortser från en sak. 
Jag har ingen redig höstjacka. Och för en fryslort som mig så har det ödesdigra konsekvenser. Vi åkte till dagis för två timmar sedan och jag fryser fortfarande så att jag nästintill hackar tänderna. Inte ok. 

Därav har jag börjat spana runt efter något som kan värma min arma kropp. Utbudet är inte gigantiskt må jag säga men det finns några godingar. 



Budgetkedjorna levererar kappor som absolut skulle kunna få bo hos mig. Synd att passformen inte brukar vara den bästa på mig. Har lite känslan att den riktar sig mot smalare och mer raka kroppsformer. Inte en person med rediga höfter och smala midjan. Men som alltid är det bäst att prova innan jag tar ett beslut. Klokast så.


Till ett bra pris har vi denna från Lindex som jag gillar. Dock måste jag prova innan jag eventuellt ska göra ett inköp då jag är aningens osäker på modellen till min kroppsform. Hur som så är den riktigt snygg och i en bra prisklass. 



Mest gillar jag nog denna snygging från Second Female, dock är det dragkedjan jag inte kan bestämma mig för där. Spännena på mina skinskor är "guld" och "brons" men sen kanske det inte gör så mycket. Suck. Att det alltid ska vara så svårt. Men den ser så mysig ut och perfekt att fram tills det är dags att sätta på sig tjockjackan. Min förhoppning är trots allt att vi ska ha lite härliga höstdagar framför oss nu. 

Ja, hösten, du är så välkommen så. 
Det är bara jag som rustat mig dåligt men det är snart åtgärdat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar