fredag 26 september 2014

Hepp hepp. Änt de fredag så säg.

Det är dags för fredagsmys...
Jo men visst är det så.
Fredag hela dagen lång och trots en lite seg start på dagen så är familjen på den plats där de ska vara, August på förskolan och jag och Tobbe på kontoret. Precis som det ska vara. Eller ska och ska? Självklart hade jag hellre befunnit mig hemma och ätit en mysig frukost i lugn och ro tillsammans med min fina familj och tagit en förmiddag utomhus med bus och lek. Men det tar vi i morgon. 

Först ska vi arbeta undan lite saker på kontoret innan vi beger oss hem och laddar för fredagsmys. Kvällen till ära ska vi äta kyckling med basilikasås. Men om det blir ruggigare ute, vilket jag har en känsla av, så tror jag att jag ändrar lite på schemat och kör på gulaschsoppa med tända ljus på bordet. Lite extra mys medan mörkret sänker sig utanför. Obligatoriska underhållningen för kvällen får självklart bli Idol. Såklart.



Lätt att ta kort på buse "in action".

Och vi laddar för helg. 
Det ska bli så skönt även om jag har den fruktansvärda storhandlingen på söndag. En riktig pina men det måste göras och är så fantastiskt skönt när det är avklarat att det bara är att bita i det sura äpplet och köra ett race inne på Maxi i Borlänge. Tack och lov är det lördag innan det är söndag vilket innebär att vi kan ha en dag av njutning och roligare saker att luta oss tillbaka på när det, vad jag antar, känns tungt inne på affären under söndagen. 

Nu kör vi lite mer fredag innan vi tar lördag. 
En lördag fylld av skratt och tok.
Det gillas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar