torsdag 25 september 2014

Murrigt. Jag gillar murrigt.

Ute är det grått och mörkt i dag. Det känns som att dagen inte riktigt börjat ännu trots att vi varit vakna i några timmar vid det här laget. Känslan i dag beskrivs lättast med ordet murrigt. Ett ord som jag verkligen gillar när sommaren passerat. Det faller sig så bra att gå från strålande sol och lätta kläder till att gosa in sig i mysiga koftor och ta en extra stor kopp te tillsammans med en bra bok.

Murrigt är, för mig, synonymt med mysigt. 
Det får gärna vara lite grått och kallt, det har sin charm.


Bilden är en favorit som togs en vacker höstdag för 6 år sedan på min lilla sötskrutta. Tänk att gumman var så liten. Så liten att hon fick plats i handflatan. 

Och i kväll kommer Tobias och Grynet hem en sväng för att sällskapa med mig och August medan mamma och Zigge går på hockey. Mysigt att få rå om de där tokarna under några timmar. Buse kommer vara salig av lycka och försöka klappa dem snällt som allt som oftast slutar med att han har en tuss med hår i handen. August egen form av trimning.

Därför ska jag fortsätta jobba med mina siffror igen. 
Så att vi snart, snart har eftermiddag med hämtning av buse samt besök av päron och tokar. 
Vilken lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar