måndag 23 juni 2014

Midsommaraftons aktiviteter.

Åhhhhh heeeeej...

Midsommar till ända och nog tycker jag att det är en aning skönt. Den här högtiden som var så magisk när jag var några år yngre men som dessvärre blivit så mycket krav och måsten att jag tappat orken(detta året kan det vara så att jag var lite trött och less på grund av dålig sömn och migrän). Men är det midsommar så är det. 

Vi körde det enkelt i år. Nu när man har en liten knodd så anpassas livet, som många av er vet, till att bli lugnare och fyllt av mer aktivitet dagtid än kvällstid. Goda vänner samlades hemma hos Martin och åt god mat, pratade och huttrade med brasan tänd, ja det är riktigt, vi hade brasan tänd och det var mycket välbehövligt i kylan. Vår lilla familj hann även med en tur till traditionsenliga midsommarfirandet i Hälla med Tobbes kusiner innan vi åter mötte upp våra vänner och begav oss till Gropen med övriga 30 000 glada människor. 

Den 26 meter långa och 400kg tunga stången kom upp i ett stycke även i år.

Efter gropen så valde vi att knata hem till Martin igen för att mysa ner oss under filtar och snacka skit. Perfekt om du frågar mig. August levde rövare långt in på småtimmarna och kom inte i säng förrän klockan var 01:00...hela tiden på bra humör. Underbara unge.
Älsklingen och Martin begav sig till festområdet där Hoffmaestro spelade när jag och August åkte hem till lilla röda stugan och laddade batterierna med lite sömn för att orka med en till dag av trevligt umgänge och midsommarstångsresning.

En midsommarafton av det lugnare slaget i år men ack så trevlig. 

Tack Camilla, Herman, Martin, Anton, Peter, Karin, Martin, älskling och skitongen för en riktigt trevlig dag/kväll. Ni är verkligen underbara!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar