tisdag 17 juni 2014

När man knappt kan hålla ögonen öppna...

En god vän som ringde mig i går frågade efter en kort stund in i samtalet -är du ledsen? Svarade automatiskt nej men så här i efterhand, när jag tänkt på det en aning så inser jag att det är lite mycket just nu. Jag är nog en aningens nedstämd. Mitt huvud och min kropp hänger inte riktigt med som det är i nuläget. Att arbeta med en liten minimänniska vid sin sida är inte det lättaste samt att få hemmet att fungera något sånär. Det blir lätt lite mycket på en och samma gång och jag ser framemot en helg som förhoppningsvis bjuder oss på strålande sol(ser dock ut att bli väldigt kyligt dessvärre), ledighet och goda vänners varma kramar. Vi har nämligen turen att i år få fira midsommar tillsammans med vännen som ringde i går, Camilla och hennes goding till man, Herman, som kommer upp i från Trollhättan. Mycket efterlängtat och förhoppningsvis så kan jag slappna av en aning och känna pressen och stressen lätta en aning.
Jag menar med så fina människor omkring sig så vore det en skam att inte släppa alla måsten för en liten stund och njuta så mycket det bara går!

Midsommarafton 2012

Så i dag går jag lite på offline läge, jag är så in i gatan trött att jag lätt skulle kunna somna på skrivbordet och låta dreglet rinna om jag bara lade ner huvudet på något mjukt. Då kanske ni förstår min icke så effektiva morgon. Men förhoppningsvis så ska jag självklart försöka ge mig på ett race nu och få väck lite arbetsuppgifter innan min kära mor anländer hit till Leksand. Vi har skiftbyte på hund i dag då hon är hundvakt åt en goding som heter Petra till efter midsommar och typiskt nog så började hon löpa i går vilket gör att Tobias självfallet är alldeles tossig. Men problem är till för att lösas och Tobias får komma hem till oss och Grynet flytta hem till mamma och bli bortskämd. Inget jag direkt tror att hon sörjer. 

Nej. Just det. Arbeta var det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar