måndag 23 juni 2014

Midsommarutmaningen avslutad.

Kommer ni i håg min midsommarutmaning?
Den som jag höll hemligt.
Jag kan nu gladeligen berätta att efter föregående veckas viktväktar besök och vägning så klarade jag av mitt mål. Ett mål som var otroligt högt satt men vad hade jag att förlora. Ingenting. Och tänk så bra det blev. 

Mitt mål var att nå under 70kg till midsommarveckan. 

Vi starten för 10 veckor sedan så såg det ut så här:

Vikt: 79,7kg
Byst: 89cm
Midja: 79cm
Vid naveln: 93cm
Höft/Rumpa: 116cm

Och i onsdags så vägde jag mig hos Anna som planerat. 

Vikt: 69,5kg
Byst: 83cm
Midja: 69cm
Vid naveln: 73cm
Höft/Rumpa: 104cm

Bra resultat om du frågar mig och jag är så stolt över mig själv som har stått fast vid mitt mål även de tuffa dagarna. Jag gjorde det!
I vikt minskade jag som ni kan se 10,2kg. 
Måttbandet(alla mått tillsammans) minskade med totalt 48cm.


 Jag har även, utöver detta målet klarat av ytterligare ett delmål och det var 15% viktnedgång. Skönt ska ni vet och nu jobbar jag vidare mot nästa delmål(jag har bara två kvar innan målgång) som ligger på 66,4kg. Inte så farligt långt borta och nu är det bara att kämpa på. Viktväktarna i Gagnef kommer att ha stängt v. 29-32 och det är något som känns otroligt skrämmande men jag hoppas att jag kan hålla mig på banan trots det. Det finns tack och lov redan en plan i mitt huvud om hur jag ska hålla koll på vikten tills det är dags att väga in sig igen v. 33.

Men det är några veckor tills dess. 
Nu njuter jag av vad jag åstadkommit och känner mig nöjd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar