torsdag 13 februari 2014

Torsdag några timmar till...

En betydligt bättre dag i dag om man jämför med gårdagens bestyr och hjärnsläpp. Breven har kommit i väg till posten och det känns som en lättnad att arbetsuppgift nummer ett är avklarad. Nu sitter jag och drömmer om att få städa  upp på det här kontoret och införa skoförbud. Känner mig som en elak gammal kärring som kommer här och pekar med handen men det är självklart enbart goda avsikter som ligger bakom mitt beslut. Vi får renare och fräschare(jojo,det behövs verkligen) och min lilla älskade minimänniska kan röja runt på golvet utan att se ut som en lortgris när han är klar för dagen. Ska även bonas och röjas undan lite pryttlar som bara står, ta till exempel de där glasen inne på toan med någon form av oigenkännliga gurkstumpar i...och de skyldiga ser glasen varje dag men inget händer. Jag börjar nästan tro att  det är något vetenskapligt experiment som de håller på med på kontorstid men snart är det slut på det, så jägarns äckligt att man undviker att besöka det där skithuset in i det sista. Och nej det är inte hemskt här, stämningen är på topp och det gör så mycket för att det ska vara roligt att knata till arbetet men självklart spelar även renligheten en stor roll för att göra helheten så komplett som möjligt.
 


Nya favoriten är kiwi, mango och banan som äts med egen gaffel. 
Stora pojken kan själv, på bilden är han dock tröttaste pojken som kan själv.

Minimänniskan sover efter en dag bestående av gåstolsrace, besök på BVC, lunch på arenan och en promenad i snöfallet. Sover skönt i vagnen och jag kan ärligt säga att jag är en aningens avundsjuk då busen fick för sig att vakna en timme tidigare i natt, alltså klockan 04:00, vad i hela friden ska man gör uppe då? Det finns ingen logik att gå upp den tidpunkten men efter lite mer än en timmes övertalning så somnade han om och sov gott till klockan ringde 06:30. 

I kväll ska vi hem och baka och fixa lite inför alla hjärtans dag, det ska bakas lite så att vi får "äntligen helg fika" på kontoret och sedan tänkte jag även ta med något till middagen som vi är bortbjudna på... Tror inte att det går att få en bättre start på helgen när man först fredagsfikar och sedan blir bjudna på mat av fina vänner. Men vi fortsätter med torsdagen ett litet tag till innan vi avrundar med ett avsnitt av ni vet vad och inväntar morgondagen.

Nu ska dock nästa arbetsuppgift avklaras innan jag packar ihop och kavlar upp ärmarna och mjölar bakbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar