torsdag 13 februari 2014

Att fylla hemmet med mattor.

Vi håller på att leta mattor till vårt hem då mattor på golvet är mysigt, ger värme åt fossingarna samt underlättar för lilleman att krypa på så nu sitter jag och spanar efter fina alternativ som inte kostar alltför mycket. Sen när blev mattor så hiskeligens dyra? Nu har jag snöat in lite på Ellos sortiment som jag tycker verkar vara bra mattor för de pengar jag betalar och som jag förhoppningsvis kan skrapa fram någon trevligt rabatt till som förhoppningsvis gör det lite roligare att betala.


Ett alternativ som verkligen faller mig i smaken är denna ullmatta med det klassiska mönstret "gåsöga", mitt val faller på ljusgrå som jag tycker skulle passa väldigt bra i köket. Du hittar den HÄR och kostar från 499:-


Och här har ni en gammal favorit som jag suktat efter länge. Det är en handvävd ljusgrå matta i bomull och kostar från 199:- men då vi behöver en aningen större matta så skulle jag vilja den HÄR, tänk på övervåningen vid sängen, snyggt  som attsicken om ni frågar mig.


Rädslan finns tyvärr kvar att det blir lite rörigt med mönstrad matta på övervåningen så jag kommer nog fundera både en och två gånger innan det slutgiltiga beslutet tas men för att få en lite mjukare känsla så tycker jag att den här beiga ullmattan skulle göra sig fint. Det är nog nästintill så att jag gillar denna aningens mer. Finns HÄR.

Eller jag vet inte. Åhh nej, nu blev det beslut som måste tas igen. 
Jojo. De gråa håren förökar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar