torsdag 16 januari 2014

Veckovägning 1.

Nu har det gått en vecka sedan jag slutade med sockret och skärpte till mig med kosten. Jobbigt. Absolut. Men det är så pass korta stunder att jag kan härda ut det och är det riktigt illa tar jag mig en halstablett med lakritssmak och lugnet infinner sig. Resultatet på vågen är -2,6kg och det måste jag säga var en skön siffra. Nu ska man såklart inte bara jaga siffror på vågen men i början känner jag att det är viktigt att det går åt rätt håll så att jag klarar av de här tuffare stunderna med sötsug och deppighet. Kroppen känns mindre svullen och det är skönt även om jag fortfarande irriterar mig på diverse överskott här och där. 
Men till sommaren då ni...då är det knappast jag som gömmer mig i vassen.


Nej nej, jag ska leka med buse, tro inte något annat och jag kan ärligt säga att jag riktigt längtar tills det blir badväder. Och med den redovisningen av veckan som gått ska jag nu packa ihop våra saker i från kontoret och ta en skön promenad i vårt vita vinterland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar