måndag 13 januari 2014

Att träffa likasinnade.

Vi startade veckan på absolut bästa sätt. Med bebisträff. Eller säger man fortfarande bebis? Vi började i alla fall veckan med att träffa de söta små minimänniskorna i vår föräldragrupp. I dag var vi hemma hos familjen Look/Tägtström och spanade in deras hus på Övermo. Och jag älskar verkligen att se August när han får syn på de övriga minimänniskorna, hela han lyser upp som en sol och tycker att jag är långsammast i världen när det kommer till att ta av kläderna(hrrmmm...kanske går det snabbare om herrn ligger still?). 

Mycket har hänt sedan sist. De flesta tar sig fram via krypning och ålning. Ljudnivån har stigit några snäpp sedan sist och det är betydligt mer aktiva små liv. Av de närvarande tror jag att det var August och Greta som tog det mest "chill" där på vardagsrumsgolvet. Så roligt och jag blir alldeles varm i själen av att få privilegiet att hänga med en stund i dessa minisar och -föräldrars liv. Vi bjöds på god hallonpaj, ja jag tar för givet att den var god då jag såklart inte åt av den, kaffe och saft. Det kändes dock lite konstigt att man inte tog mer än ett glas vatten trots att det vattnades i munnen.

Värden Oskar blev dock väldigt slut av alla sina gästers energi och ljudnivå att han tog sig en liten tupplur. Helt rätt. Är man trött ska man sova och det var precis vad August gjorde när jag backade ut bilen från uppfarten(jag måste erkänna...jag älskar vår backkamera!). Han somnade.


Nu ska vi kila ner en våning och laga middag till moi.
Kyckling med currysås och mängder av grönsaker.
Nomnom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar