onsdag 29 januari 2014

Den där långa viktiga listan...

Helgen kom. Och helgen gick. Vi roade oss med storhandling, vila, snöskottning och hockey. Måndagen kom, tisdagen likaså och nu har vi onsdag. En dag som ska tillbringas hemma med en lång, lång "att göra" lista som jag hoppas åtminstone kunna avklara några punkter på. Det är det som jag tycker är hela vitsen med att skriva ner vad man måste/bör göra, att få dra det där slutliga strecket som signalerar: KLART! En befriande känsla och när jag nu har skrivit det så måste jag börja. Omgående(så att jag får dra det där strecket) och inte sitta här och hänga. 


Först in till svärföräldrarna för att hämta dammsugaren och efter det ska den här busen på golvet få hjälpa mig med att städa av golven. Vad vi tar därefter vet jag inte riktigt, listan är så lång att jag har lite svårt att välja vad som bör göras först. Redigera bilder och framkalla kanske så att vi kan göra en fin fotovägg här i köket? Eller byta de där förbenade gardinerna i lilla fönstret som jag tänkt göra sedan i somras? 

Som ni märker, saker som funnits med på listan en lång tid och som jag i går kväll fick känslan av att det var livsviktigt att de blev gjorda. NU.

Och livsviktiga saker är inte att leka med. 
Ohh nej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar