onsdag 29 januari 2014

En onsdag till ända.


Minimänniskan i mitt liv ligger och sover, jag tror aldrig att det har gått så snabbt för honom att somna in som nu i kväll. Rutinerna avklarades och sedan kröp vi ner i sängen och när jag kollade till telefonen för att se vad klockan var så somnade han. Några sekunder, det måste verkligen vara rekord. 

Dagen har rullat på. Vi har städat och har ett hem som luktar rent av såpa. Fick stryka en punkt på listan och har påbörjat två andra punkter. En promenad på åkrarna, inte så lång men ack så jobbig då jag fick skotta mig fram med fötternas hjälp innan jag kunde dra vagnen igenom snövallarna som byggts upp av all vind som härjat här de senaste dygnen. När vi väl tagit oss runt byn så var det möra ben som tog en varm dusch och började känna ett sug efter att börja med styrketräningen igen. Tål att tänkas på lite mer och kolla över en eventuell plan, allra helst skulle jag vilja börja på leksandshallen så att jag även har möjlighet att simma. Men det tar vi en annan dag. Prioritet ett när det kommer till träningen ska jag skriva om här i morgon tänkte jag då jag ska påbörja lite hemmaträning anpassad för (nyblivna?) mammor.

Nu ska jag dock avsluta min dag och borsta tänderna så att jag får krypa ner och mysa med den här varma, älskade lilla pysen. 

Jag tror inte det finns ett bättre slut på dagen.
Varm minimänniska och sova. 
Livet är precis så fint som det ska vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar