fredag 24 januari 2014

När man inser att det är helg.


Veckan har passerat och vi är redan inne på fredag vilket betyder att det är helg. Den här veckan har jag inte riktigt hunnit med att reflektera över vilken dag det har varit. Vi har haft saker inbokade alla dagar utom måndag vilket gör det till en väldigt händelserik veckan och jag tycker att det är otroligt skönt med helg nu(missförstå mig inte, jag älskar att ha saker inplanerat, kanske lite för mycket saker till och med). Det vankas storhandling på söndag men i övrigt har vi inget särskilt inplanerat och så tycker jag att det kan få vara när veckan varit bokad med roligheter. I bland tror jag att man måste ha "tråkigt " för att uppskatta det roliga desto mer. Och med tråkigt menar jag såklart att göra sådana där saker som hör vardagen till, som att tvätta monsterhögarna med tvätt, städa, planera middagarna framöver och vad som ska inhandlas. De där göromålen som får kliva åt sidan när man har viktiga saker inbokade och som känns som prioritet just för stunden. Men när dammråttorna flyttat in permanent och skrämmer en om nätterna med sitt smygande över golvet så att man med blixtens hastighet drar åt sig fötterna  efter ett toabesök, ja då är det dags att städa.
Monster under sängen, de finns, åtminstone här på Jönsesgården.

Så om jag har lite disciplin så kliver jag upp med tuppen i morgon och avklarar den där listan med saker som ska åtgärdas och sedan kan jag och August med gott samvete släpa med oss fröken svår på en promenad nere på åkrarna. Har vi lite tur så skiner solen och tankar oss med livsnödvändiga vitamin D och någon fräken på näsan. 

Då säger vi så. Uppstigning klockan 07:00 i morgon.
Tror ni på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar