tisdag 13 augusti 2013

När man har en ny dag. En tisdag.

Hoppsan. 
Jag återkom inte under gårdagen. Tiden rann i väg och jag insåg att det var mycket klokare att krypa till sängs i stället för att starta upp datorn. Så jag var så där galet förståndig och nattade August och därefter mig själv.

I dag har vi varit till vår BVC sköterska Kia för att mäta och väga...jisses 7,5kg väger grodan nu, jisses. Stor pojk. Och välmående. Allt såg mycket bra ut och han växer som han ska vilket är det som betyder mest. Om två veckor ska vi börja med smaksensationer. Ska bli spännande och se vad han tycker om det. Att få en ny främmande smak i munnen. 

Snart vankas en promenad med hundarna, vi ska försöka ta en lite längre variant. Spring på åkrarna, lite bajsätning, ett dopp i älven och självklart en hel del lek. När vi kommer in ska vi förbereda lite saker in för dopet, som att göra pompoms och planera lite bakning. Vad ska man bjuda på osv. Känner att det krävs lite framförhållning och till helgen kommer det inte att ske så himla mycket då det är dags för kärleken att cykla de nio härliga milen mellan Sälen och Mora. Sedan är det bara två veckor kvar. Två veckor som jag vet av erfarenhet bara kommer att svischa förbi. Och jag vägrar stressa. Så nu ska det planeras. Hejja mig. 

Vad gör ni en tisdag som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar