tisdag 13 augusti 2013

Kvalitetstid hos frissan.

När man är nybliven mamma så består mina dagar mestadels av kvalitetstid med grodan. Matar lite. Leker lite. Tränar lite. Går nån promenad. Vi umgås. Jag och min gosse. Att få tid över till sig själv, så som att gå på toa, duscha, sminka sig... är numera lyx. För vår lilla skrotgroda sover hela nätterna vilket gör att han är vaken i stort sett hela dagarna och då ska det vara aktivitet. Han vill vara med där det händer och det sätter lite press på mig som mamma att vara på topp, känna mig fin och ha energi. Det gör så mycket för själen. Att må bra.

Men jag känner att jag i min mammaroll tappat bort mig själv. Därför så bokade jag in en tid hos min kära vän Nathalie på salong Hos Frisören här i Leksand. Det var dags för en förändring. Så vi lade upp en plan och nu är den påbörjad.

Och så här såg burret ut när vi startade. Långt. Koppar-rött. Tråkigt. Ja, det kändes tråkigt.


Och med denna planen så fick jag tre timmars kvalitetstid tillsammans med min fina vän och samtidigt komma därifrån med nytt fräscht burr. Vi pratade om allt mellan himmel och jord innan jag fick se slutresultatet. Om jag blev nöjd. Ohhh, ja. Mer än nöjd. 

Vi går nu mot ljusare tider. Här har ni etapp ett. Bra mycket ljusare och en hel del kortare. Jag som så länge haft mitt långa svall kände att det var dags för ett klipp. Det bästa jag gjort på länge. Tänk vad lite förändring kan göra för måendet.

 I like it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar