fredag 23 augusti 2013

I dag sörjer vi.

Fredagen har anlänt. Det betyder att vi snart har helg och vi kommer att få vara samlade igen, lilla familjen i den röda lilla stugan. Och jag lovar att jag ska vårda och njuta av vår tid tillsammans. För i nu på morgontimmarna somnade min mormors bror Arne in.

Det känns så ofattbart tomt. Arne. Som jag alltid skulle kila över till och låta dofta på mina hemmagjorda parfymer av blommor jag plockat på gården. Eller för att poängtera att det var dags för lite glass då det var så varmt ute. För är det något jag kan säga så är det att Arne hade det största hjärtat man kan tänka sig och han var alltid redo med en historia att berätta. 


Dessvärre fick vi för en tid sedan reda på att den hemska sjukdomen cancer invaderat hans kropp och i morse så orkade den alltså inte längre. Så i dag är det fredag. Men inte vilken fredag som helst utan en fredag som ägnas åt att sörja och minnas. Att ta tillvara på det vi har och låta kärleken flöda.

Vila i frid

1 kommentar:

  1. Åh nej va trist å tråkigt för er...beklagar det varmaste...stor bamsekram till dig å familjen... <3

    SvaraRadera