söndag 2 juni 2013

Tiden saknas...

Ojojoj, redan söndag och en hel vecka har hunnit passera. Jag förstår mer och mer vad andra familjer i min närhet menar med att tiden inte räcker till med små barn i hushållet. Det är så sant, så sant. Min skrivlust har funnits här sedan sist men tiden har inte varit på min sida direkt. Därav frånvaron.

Pojken min växer så det knakar och i dag har jag sorterat ut för små kläder i storlek 50 och 56. Lilla grodan väger just nu omkring 5800g och vår underbara BVC sköterska nämnde lite skämtsamt i torsdags att om det fortsätter i samma takt kommer han att väga 10kg på sin två månaders dag. Ojoj. Stoppa tiden.


Och just precis i denna stund ligger han och gäspar stort om och om igen. Trött kille det här. 
Det har varit en relativt lugn vecka som passerat. i måndags var jag på shoppingtur med mor i
Borlänge och införskaffade lite nytt till grodan som vuxit ur storlekarna som fanns här hemma. Sedan hade jag kvalitetstid i fredags med finaste Lisa innan hon begav sig hem till Skåneland för lite "sommarlov", snyft snyft. Däckade i feber fredag kväll och har sedan dess varit klen. Huvudet dunkar och orken tryter vilket bidragit till en helg utan aktiviteter för min del. Mannen min har däremot kämpat på här hemma på gården och kommer förmodligen alldeles strax att trilla in här hemma och vara vrålhungrig. Så det är bäst jag pallrar mig ner och påbörjar matlagningen. Men jag hoppas att det ska finnas tid till att skriva snart igen.

Hoppas ni har haft en finfin helg allihopa!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar