söndag 26 maj 2013

Sista söndagen i maj.

I dag har vi haft vår första dag med total missnöje. Vår lille groda har gnällt och skrikit mest hela tiden vilket har gjort att paniken växt inombords. Provar allt möjligt för att försöka hitta orsaken till missnöjet men ingen lycka. Dock har det varit enormt varmt i dag och så fort det blev lite kyligare nu på eftermiddagen så blev han genast mycket mer nöjd och han slumrar här i min famn nu. Jisses vilken maktlöshet man kan känna över att hitta orsaken till skriket. Ojojoj. Men lite har jag fått gjort i dag i alla fall, blev fix hemma på gården i det tar sig. När man bor så här finns det alltid saker och göra, det vet jag, och det gör mig inget utan det är ganska rofyllt att påta hemma på gården och allra helst när man ser resultat efter en dags slit. Och med min lediga hand(alltså den som inte vaggat liten skrotgroda) har jag lyckats fånga några glimtar på bild:

arbetsbrallor/ leksandspartihandel

Favoritäppelträdet snart i full blom,

potatisen är numera på plats...

 ...och Mr.Kanin är tvättad.

Ja, och så har det krafsats löv, gräs och rensats i landet. Allt medan gungandet av missnöjd bebis pågått såklart. Multitasking på hög nivå! Nu ska jag dock ta och duscha efter att ha ätit den godaste pizzan på mycket länge(jag var hungrig som en varg vilket kan ha ett finger med i spelet). Kommer antagligen somna ovaggat i kväll. Hoppas bara min son tycker att det är okej.

Och ja, mitt mors dags firande fick jag nu på kvällen. Överraskades av hjärtat med pizza och till blev det ginger ale, underbara rosor, mörk choklad och trisslotter. Min allra första mors dag men definitivt inte den sista. Jag är en lyckans ost som får vara mamma till lilla grodan. 
Lycklig tjej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar