måndag 17 juni 2013

Bra start på veckan.

Soliga underbara måndag. Och jag vet varför solen skiner, Tobbes brorsbarn fyller år i dag och det är klart att solen skiner för henne. Hela 15 år blir fina Wilma och då jag inte frågat om lov så vågar jag inte lägga ut någon bild på henne men hon är så vacker så vacker. Man tappar liksom andan när man ser henne. En naturlig skönhet. 
Så vi har firat här på förmiddagen med lite tårta och kaka. Hur bra start är inte det på denna vecka. Födelsedagsfirande och förmiddagsfika. Det ni. 

 glad kille

Just nu sover min lilla prins och det är otroligt mysigt att ha honom tätt tätt intill kroppen. Går liksom inte att slita sig riktigt. Snart vankas dock en tur in till Leksand. Dock med bil i dag då det måste handlas lite åt svärmor. I övrigt så har jag mycket som snurrar i mitt lilla huvud just nu. Både positiva och negativa saker. Och jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Vilket nystan som jag ska försöka nysta upp först. Så nu tänker jag krypa ihop till en liten boll bredvid lillkisen och försöka klura ut det. För någonstans måste jag börja trots att det känns tungt och alldeles övermäktigt. 

Sedan kommer jag viga kvällen åt att nysta så gott jag kan samtidigt som jag har lite egenlyx. Ni vet sådant där som att färga brynen, ansiktsmaska(?) och måla naglarna i någon piffig färg. 
Och till det kommer jag att äta en eller två av min nya last, twister. Av någon konstig anledning har jag lyckats falla så galet hårt för denna isglass som egentligen har en otroligt konstgjord smak. Typ lite diskmedel. Som jag egentligen aldrig smakat men som jag föreställer mig att det ska smaka. Skitsaksamma, jag tycker att den är supermumsig och det är väl ändock det viktigaste.

Men nu till det bästa.
Mys med lillisen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar