torsdag 11 april 2013

Tikei, bra eller?

Någon där ute som har erfarenhet av Tikeis produkter? Jag är lite nyfiken på hela sortimentet då jag både hört och läst väldigt mycket positivt samt att jag tycker att priserna verkar för bra för att vara sanna. Kan det verkligen vara så bra kvalitet till de priserna samtidigt som jag förstår att när det inte är en klump mellanhänder som vill ha betalt så kan man hålla priserna därefter. Och det är fantastiskt måste jag säga. Och efter att ha spanat runt lite på deras hemsida så ser jag att de har en hiskeligens med nyanser att välja mellan så det borde verkligen finnas någon som passar alla. Till och med till mig som har någon form av likblek hudton med fräknar och gul underton. De flesta foundationfärger i dag faller dessvärre åt det rosa hållet vilket gör att jag ser ut som en skär gris i fejset men tack och lov kommer det fler och fler som säljer ljusa färger med de lite mer varma/gula undertonerna. Hurray!! 

denna nyansen Warm1 tror jag skulle fungera fint på mig
 enligt deras "omvandlingstabell" från ID till Tikei.

I dagsläget har jag tre som jag växlar mellan. MAC, Make up store samt ID. Lite beroende på säsong och hur huden beter sig. Men alla tre har en nyans som funkar finfint på mig. Dock är jag galet sugen på att beställa hem ett provkit från Tikei för att kanske hitta en ny billigare favorit till samlingen. 
 Sedan hittade jag ett gäng riktigt snygga skuggor. Bland annat denna som nog får hänga med om det blir en beställning.


härligt vinröd skimrande skugga/charisma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar