fredag 12 april 2013

Nu! Nu tar jag tag i det.

Hejja fredag!!
Nu vankas det helg och kontoret tog en gemensam thai lunch. Gott i magen och nu ska jag nog orka med det sista av dagens sysslor. Hemlängtan är stor och jag ser sängen stå där och locka på mig. Tacka gudarna för att det är helg och knappt något inplanerat. Precis vad jag behöver. Vila och ta det lugnt. Inga krävande aktiviteter eller måsten. Träffa en fin vän är det enda som får mig att vilja kliva ut genom dörren och göra ett försök att se anständig ut. 


Men nu ska jag ta tag i det där som jag skjutit på så enormt mycket. För när det är gjort släpper en stor sten från mina axlar när det gäller jobbet. Varför då dra ut på det med. Tänk känslan när jag går hem i eftermiddag och kan känna mig nöjd över att det är avklarat och kan strykas från listan. 
Därför ska jag lämna er nu och göra det. På en gång. Inga mer ska bara.

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar