torsdag 11 april 2013

Nästsista besöket avklarat.

Åter från besöket hos barnmorskan. Det näst sista som vi har tid inbokad till. Men som Eleonora sa, nu kan det verkligen ske när som helst. Mätte magen och bebis växer fortfarande som den ska, hjärtljuden lät kanoners och huvudet var fixerat. Mitt blodtryck var lågt som vanligt så fanns inget att anmärka på. Den molande känslan som jag har haft i ryggen var förvärkar precis som jag anat och det var något som kunde komma och gå fram tills förlossningen. Jag som känner en sådan "oro" över att inte veta när det är dags för förlossning kände mig en aningens lugnare av hennes ord: -Du kommer att veta när det är dags, det känns på ett helt annat sätt då och du bara vet. 

Fick också väga mig. Ojoj. Aldrig vägt så mycket i hela mitt liv men vågen stod på 83kg precis. Vet inte om jag ska skratta eller gråta men det är trots allt av en god anledning. Och sedan inskrivningen så har jag gått upp 13kg. Ingen fara på taket utan jag håller verkligen de perfekta måtten. Totala viktuppgången blir lite mer med tanke på att jag vägde lite mindre när jag blev gravid men det handlar enbart om några få fjuttiga kilon. Inget jag hänger upp mig på. Huvudsaken att liten mår bra där inne. Jag ska bara försöka äta lite mer näringsriktigt nu den sista tiden och framförallt kolhydratladda(?). Om det nu verkligen behövs. 

Siktet är att få ordning det sista av lite smått och gott som måste ordnas innan nedkomst nu. Funderar starkt på att bädda lillsängen klart då det kan bli lite mer verklighet av det hela då. Den är färdigmålad och står på plats i stugan. Fick gott betyg av Essie som var väldigt snabb att hoppa ner i den och lägga sig tillrätta. Tänk att man får bädda i ordning den och se det hela. Ja, det är nog det jag ska göra i kväll. Inse att snart är det på riktigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar