tisdag 16 april 2013

Sömn behövs.

Tjockis ligger på sängen och känner tröttheten krypa sig på. Det blev inte många timmars sömn i natt och jag tror att det får bli en liten lur innan jag tar mig en promenad och åker in till noret. Känner att jag måste se lite människor i dag men det är ingen höjdare när man är så här trött. Läste i veckobrevet från vårdguiden att det för de flesta blir så här när man närmar sig förlossningen, kroppen vänjer sig vid att det kommer att komma en liten som vill ha mat och ombyte oavsett tid på dygnet. Så det är nog bara att vänja sig men jag kommer ta varje tillfälle som ges till vila nu innan nedsläpp för jag känner mig inte riktigt som en fullt fungerande människa i dag. I övrigt så har vi inte regn i dag. Hur fantastiskt. Fåglarna kvittrar utanför fönstret och det känns som att med lite sömn nu så kommer det här att bli en riktig toppen dag. Så klockan är nu 10:32 och jag säger god "natt".


Och här står barnsängen, som Tobbe sov i när han var liten, bäddad och klar. Redo för den lille. Mysipys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar