måndag 1 april 2013

Inte mycket kvar nu.

Ojoj. 
I dag när jag öppnade gravidappen så möttes jag av detta. 


Det vill säga att nu är det 10% kvar, mindre än en månad. Inte undra på att fjärilarna som trängs med bebis börjar fladdra frenetiskt i maggropen. Jag har ännu inte packat väskan. Vågar inte riktigt. Det var min uppgift i dag men jag har gjort allt utom det. Inte för att jag inte vill utan för att rädslan att något hemskt ska hända. Som vanligt låter jag mina hjärnspöken ta över och styra mig men jag har nu satt en deadline att senast onsdag ska väskan stå i hallen, packad och klar. Såvida inte det händer något innan dess. Man vet aldrig.
Bebis lever just nu rövare. Det är framförallt på kvällarna och enligt vad jag har hört så brukar de ha ungefär samma dygnsrytm när de kommer ut i världen. Antar att det betyder då att vi har en nattuggla till knodd. Nu vet jag inte om jag tror på det här så allvarligt men det ska bli intressant att se hur det blir. Och vem det blir. Tänk. Livet kommer aldrig mer att bli sig likt. På det mest underbara sätt.
♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar