måndag 1 april 2013

Dagen efter firandet.

I går var dagen när större delen av Leksand bar betongkeps efter lördagens firande. Och det med rätta tycker jag. Kände mig en aningens bakis även jag men det var nog snarare bristen på sömn som bidrog med den känslan. Vaknade på tok för tidigt för vad som är okej och insåg ganska snabbt att det var lika bra att masa sig ur sängen och göra det bästa av dagen. 

Samlade ihop vännerna och tog en frukost på lokala fiket. Uppdaterade den ena vännen som blev en aningens överförfriskad under lördagen om eskorten hem till boendet, vad som sades och förklarade lite fint hur personen kunde må som denne gjorde. Det vill säga mindre bra. För vår del en riktigt underhållande frukost, möjligen en aningen tyngre för vissa.
Efter frukost började rastlösheten krypa sig på och jag ville tillbringa dagen utomhus vilket gjorde att vi hamnade i Borlänge på Romme travet och spanade in v75 tävlingarna. Det är lite av en tradition för mig personligen som arbetat med travhästar att på påsken ska man åka på v75. Fick som jag ville även i år och det var inte fy skam att stå framför vinnarcirkeln i strålande sol och se hästarna arbeta för fullt maskineri. Då jag någonstans förlagt mitt kort till stallbacken så var det enda som saknades att få kliva in och snosa på hästarna men jag ska bege mig till gamla arbetet  någon dag och insupa så mycket häst att jag klarar mig ett tag framöver. Mor och far var på plats, vilket gjorde hela resan enormt mycket bättre. Vi träffas ju så sällan att jag tar varje chans jag får. Ingen av oss på plats kammade hem storvinsten. Men hey, vad gör det när sällskapet är finfint och vädret som bäst. 
Börjar få en vag känsla av att våren är på ingång. Härligt härligt!!

kungen från gårdagens match tillsammans med en TRÖTT älskling

Efter sista loppet åkte vi och käkade lite subway innan vi hamnade hemma i Leksand och soffan för filmtittande. Kollade in Taken 2 som var helt okej. Själv hade jag mest bekymmer med att överleva då det är så in i bängens trångt i bröstkorgen just nu, väntar och längtar på att bebis ska sjunka lite till så att det ska lätta en aningens. Men det kommer, snart. Mycket snart skulle jag tro. Hem och i säng tidigt efter en riktigt lugn och härlig dag. 
Hejja vad det är härligt att ha lite ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar