söndag 31 mars 2013

Leksand är tillbaka!!

I går var det fest i Leksand. Och då menar jag hela byn var på tårna och festade som om det inte fanns någon morgondag. En underbar syn och jag måste säga att det är ett stort minne för livet. Det var nämligen hockypuckjagar tävling på byn i går och Leksands IF behövde en ynka poäng för att ta klivet upp i Elitserien och det var ingen tvekan om saken att de skulle klara av det. Jag är som alltid nervös men i tredje perioden släppte spänningarna och jag insåg att det skulle gå vägen. 
Glädjen var total och spelarna stormade isen innan slutsignalen ljöd, domarna hade inget att sätta emot. Sen startade firandet. Ojojoj. Vilken fest.  

Till och med fröken fällde några tårar. En del var säkerligen gravidhormonernas talan men den andra delen var glädje över att allt kämpande har tagit dem till målet. Spelare, ledare och såklart alla fansen som hängt med i vått och torrt. Men nu är de åter där de hör hemma. Elitserien 2013/2014. Nästa mål jag hört ryktas om är SM-guld 2019, härligt med visioner och med den envisheten som finns hos alla dessa tokiga masar kan man inte annat än att tro på att det kommer att gå vägen. Oavsett vad så är svenska folkets lag hemma i den serien där de ska vara. 

finsällskap innan match av godingen Emma som var klädd i bästa bodyn


pojkarna uppradade, euforiska och säkerligen en aningen chockade...

och 7650 fansen fick såklart också ner på isen och fira!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar