måndag 15 april 2013

Att gräva en grop.

Måndagens huvudsakliga syssla har bestått av att jobba på att göra den där gropen i sängen så djup och go som behaglig. Jobbar verkligen på att få sängen formad efter min kropp och jag tycker att jag lyckats rätt så bra så här långt. Det tar sig om man säger så. Kanske dags att ta tag i Tobbes sida också så att jag har lite att växla med. Känner mig aningens lat men jag är så trött att jag inte orkat ta tag i någonting i dag. Intagit en portion pasta "rouge" och ska alldeles snart sätta mig och köra full gas raksöm på symaskinen. Bäddmadrassen till lillsängen är lite lite för stort så tänkte justera det så att jag kan klappa mig på axeln och vara lite nöjd när kvällen nu kommer närmre och närmre. Jag måste verkligen känna att jag har gjort något vettigt i dag. Annars kommer ångesten krypandes när mörkret anländer och det vill jag inte.


 Katterna sover, sambon är i Stockholm på jobb och bebis sover just för stunden. Inte mycket aktion här i vår lilla stuggu men jag lyder åtminstone barnmorskan, jag tar det lugnt. Och i dag känns det faktiskt helt okej för min del. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar