söndag 14 april 2013

En helg fylld av ingenting.

Fredagen bestod av sängliggande för min del. Så fort jag kom hem från jobbat så sjönk jag ner, helt slut och orkade inte röra mig en meter. Lördagen vaknade jag, gjorde mig i ordning, åt frukost och sen somnade både jag och hjärtat om. Inte förrän klockan var två på dagen orkade jag göra något men då blev det en lyxfika med Anna-Maria och Wilma inne på Gårdscafeet. En smarrigt kladdig kladdkaka slank ner i magen tillsammans med en cola så sockerchocken var säkerligen total för stackars bebis i magen. Men himmel vad trevligt det var. Timmarna bara flöt i väg av konstant prat och helt plötsligt var det eftermiddag och dags att bege sig hemåt. 
Hände inte mer efter det. Hämtmat och sängläge. Slötitt på teven. 


Ja, och sen blev det söndag. Och här är vi nu. Däcken är bytta, bilarna tvättade och vi har fikat med Martino som fyllde år nu i veckan. En hel helg vigd åt ingenting. Ungefär som jag har förstått att dagarna kommer att se ut tills den lille är här. För orken har helt enkelt gett vika och jag börjar så smått att inse det. Bara att tvätta min kalufs i dag gjorde att det blev livat värre i magen och jag fick ta en vilopaus. Det säger nästintill allt.
Nu ska jag dock kila ner en våning till min karl som håller på och eldar i stenugnen, för i kväll blir det hembakad pizza. Nomnom.

1 kommentar:

  1. Bra att du lär bebis att kladdkaka är kvinnans bästa vän....i vått å torrt... ;)
    Kram från Luddeprupp å mäj till er alla =)

    SvaraRadera