måndag 11 mars 2013

Sista inköpen planeras.

Håller på att gå igenom de sista inköpen som behövs göras inför bebis nedkomst och som det ser måste IKEA få sig ett besök. Jisses, hur ska det gå. Som tur är(sambon har vänligt avböjt att följa med) så ställer min kära mor upp samt sötnosen Lisa med och supportar. Förmodligen antar jag att de kommer att införskaffa något med än lunch och fika men prioritet är att inhandla det kvarvarande på listan. Känns otroligt skönt att det börjar trilla på plats nu när jag känner att magen sjunker och dagarna går. Om jag bara kunde ta tag i den där tvättningen också. Den som fortfarande inte knatat till tvättmaskinen och tvättat sig på egen hand. I kväll kanske?
Nej just det, i dag vankas det invigning av ugnen, därmed inget tvättande. Jag har bakning att utföra inför morgondagens föräldragrupp. Bäst att ordna det i kväll så att jag kan rädda det med köpefika i morgon om det skulle gå helt och fanders.
Grynet- lika munter som alltid.

Nu ska jag kila ut med hundarna en runda innan det faktiskt är dags att runda av den här dagen. Inte mycket som blivit gjort men med tanke på sömnbristen hos fröken med galna uppstötningar nattetid så är det kanske inte så konstigt. Det är okej att vara seg i knoppen då. Men i morgon är det nya friska tag och så mycket bättre att arbeta när man känner sig pigg och fräsch!

Nu laddas det för att slicka skålar medan jag lever på hoppet om goda resultat i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar