söndag 10 mars 2013

Söndag.

Nej men godmorgon söndag!
Sovit några skruttiga timmar i natt vilket resulterat i en något snurrig tjej som sitter inlindad i täcket med håret som ett skatbo på huvudet och huttrar, minusgraderna har stegrat i natt vilket resulterade i att termostaten här hemma inte riktigt hängt med. Gruvar mig för att stoppa tåssingarna utanför täcket och knata ut med hundarna. Men jag föredrar förstås att frysa en liten stund mot att torka biss och kajs på köksgolvet. 

Gårdagen bjöd på strålande sol. Barnklädes loppis, korvgrillning, näsan i vädret, långpromenad och en hel del tvättande som avslutades med mello nerbäddad i sängen. En underbar dag och då jag har så enormt mycket tvätt samlat så blir det fortsättning på det i dag. Det ska tvättas, promeneras, städas och faras till Borlänge. Ja, andra söndagen i rad ska jag fara ner och det blir stora saker som ska ordnas i dag. Och allt har att göra med den lille parveln i magen. Får sällskap av min käresta och syster Lisa som har hittat hem hit till Dalom igen. 


Så nu måste jag krypa ut ur täcket och ta tag i dagen så att allt hinns med.
Ha en underbart vacker dag allihop!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar