lördag 2 mars 2013

Himlen bjuder på strålande sol.

Men vad hände i går. Dagen hastade förbi och rätt va det var så var det kväller och jag låg här på sängen med ett ljus i örat. En fullt normal fredags syssla efter hemkomst från middag hos familjen Skalk. Men det var skönt, att rensa ur lite skrot ur öronen så att jag nu hör bättre än någonsin. Och då effekten är avslappnande så somnade jag så fort huvudet trillade ner på kudden. 


 Nu ligger jag på sängen och låter mina tånaglar torka. Kände för att piffa till med lite färg nu när solen strålar utanför och sprider det underbaraste glittret över våra vita åkrar. Slog på tv:en för att slötitta lite och insåg att serien som jag följde slaviskt under barndomen fortfarande visas. Sully är lika snygg som han var då och jag minns min kärlek till Michaela´s vackra klänningar. Långa, vida kjolar tillsammans med hennes långa fläta. Hon var klok och valde att inte rida i damsadel.
 Ja, jag pratar såklart om Dr. Quinn. 

Men jag ska såklart inte ligga inne och dega hela dagen. Nej nej, snart får vi besök och då ska vi vara ut och njuta av vädret, precis som sig bör. Max ska prova sina nya skidor och Hampebus kommer i vanlig ordning att hitta på det han är bäst på...ja precis, bus! Hundarna ska få rulla sig gott i snön och jag tänker odla fräknar och bygga snögubbar i miniatyr.

Ja, ni hör vilken toppendag. Och jag önskar er detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar