torsdag 7 februari 2013

När jag försöker förstå papperens värld.

Ojojoj. Jag kliar mig i huvudet och försöker att bli klok på alla papper och blanketter som ska skickas in till försäkringskassan. Det skulle helst vara gjort i går därav den lite stressade känslan inombords men med mitt ärende är det inte bara har jag märkt. Mycket papper blir det och jag hoppas att det blir rätt i slutändan så att den som har mitt ärende kan börja rota i det på en gång. Tiden går och jag vill bara att det ska falla väl ut så gott det går.
Det är nog bara så att jag och papper har aldrig gått särskilt bra ihop när det kommer till att förstå och få det att bli rätt. Men som jag anat på bekanta med småfolk i familjen så är det något man vackert får lära sig. För det är inte bara. Så jag ser det som att jag just i detta nu övar. För brinnande livet. Och det kommer garanterat en "fortsättning följer" på detta. 




I övrigt sitter jag och dregglar här på tangentbordet i min längtan efter chokladbollar medan hundarna verkligen utstrålar den febrila aktivitet som råder här. Suget startade i går och sitter kvar än i dag. CHOKLADBOLLAR!!!! Jag är så snablarna sugen att jag snart börjar tugga på min egen arm i bristen på de där små sötsakerna. Kanske, kanske får bli lite bak när vi kommer hem i kväll. Några med pärlsocker på till mannen och några med kokos till moi. Mer orkar jag nog faktiskt inte göra i dag. Fylla i papper, göra chokladbollar och lägga mig på sängen och svulla som bara en gravid kvinna kan göra. Det är trots allt torsdag i dag och det måste firas. Ja, alltså att helgen är nära och en efterlängtad sovmorgon hägrar med efterföljande gardinfixning. 

Smaka på det.
Chokladbollar.
Helg.
Sovmorgon.
Oslagbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar