fredag 8 februari 2013

Nedräkning till fredagsmyset.

 halsduk/lindex, tröja/soft goat, mamabyxor/h&m

Att försöka fastna på bild är lättare sagt än gjort har jag märkt. Det är nog helt enkelt så att jag får packa upp systemkameran om det ska bli någon form av seriösare bilder här inne. Nu känns det väldigt budget. Och mitt i allt kaos som jag här bjuder på så har ni lilla Essie i fullt språng, hon är så snabb att hon blir suddig. Då är man snabb på riktigt.

Fredag. Varmt välkommen, nu är det inte många timmar kvar på arbetsveckan och jag längtar efter en helg med lite vila mellan allt fixande. Kroppen är lite trött och tung så jag antar att det är bäst att lyda order från barnmorskan och vila när jag känner att det behövs. Men fredag betyder inte bara att helgen är här utan även att det vankas fredagsmys och det ska jag allt se till att vi njuter av i kväll. Det är bäst att passa på så mycket det bara går nu när vi är två, ta vara på tiden för när som kan lillen få för sig att kika ut och startar det nya livet. Kärlek kan man aldrig få för lite av och nog för att alla hjärtans dag vankas till veckan men jag tycker nog att alla dagar borde tas tillvara på mer.

Så nu ska jag spåna på något gott vi kan äta till middag samt en film som vi kan kika på...tips mottages tacksamt!! Och jag kan erkänna att det varit en aningens skönt att hjärtat inte haft någon hockey denna vecka, jag får liksom ha honom för mig själv då. Men på tisdag är det dags igen så då är det bara att inställa sig på arenan för en chans att få lite efter jobbet tid. Men fyra dagar till utan konkurrens.
Det gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar