onsdag 23 januari 2013

När man suktar efter stolar.

Nu i dagarna är det mycket inredning som snurrar i skallen och jag kan bli förvirrad för mindre. Jag vill liksom göra så mycket men ytan vi lever på är väldigt begränsad vilket gör att jag just nu känner det som att vår inredning spretar åt alla håll och kanter. Jag får det liksom inte att kännas synkat utan snarare som ett enda virr varr av saker utplacerade lite på måfå. Nog för att jag gillar att mixa saker men det får mer än gärna finnas en tanke bakom allt och inte enbart ren desperation av att jag vill ha ett fint och fungerande hem. Så alla tips som kan hjälpa mig mottages tacksamt. 

En sak som jag vet är att det är dags för lite inredningsmagasin och göra collage över vad jag gillar. Och efter det får vi se om jag sliter av mitt hår eller lyckas knyta ihop säcken på ett alldeles förträffligt sätt. Spännande. Ohh ja.

Och jag har hittat något som gärna skulle få flytta in i vårt hem. Dessa stolar är helt underbara och att mixa dem med vitt och ruffiga trämaterial skulle passa mig finfint. Förhoppningsvis även sambon som annars har en helt annan inredningsstil än moi. Men jag antar att det är så i de flesta förhållanden. Man måste inte gilla exakt samma saker men man får det att fungera ändå...jag tror det kallas att kompromissa, right?

 karmstol/IKEA

IKEA har levererat en riktig snygging i denna karmstolen.
 I vårt kök...oh yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar