onsdag 23 januari 2013

Men hej hej hallå tisdag!


Ja men så var tisdagen kommen. Har fortfarande inte fastnat på bild med min snoriga näsa och röda ögon. Ingen vacker syn kan jag lova och skonar Er från det. Men det kommer. Så mycket kan jag garantera. Måste bara få in den där spegeln i stugan för som det är nu så har vi en endast spegel som är minimal i storlek och jag sätter på mig kläder på måfå på morgonen vilket kan resultera i de mest udda klädkombinationer men håll ut. Det ska bli ordning på torpet. Så småningom. 

Klockan är strax efter två och jag har redan lyckats klämma i mig fyra clementiner. Den lilla varianten som inte innehåller några kärnor(men jag kan erkänna att jag håller upp varenda klyfta mot lampan när jag ska äta för att kontrollera att ingen kärna smugit sig in) kan jag äta helt galet många av. Det måste nog sägas att clementiner har blivit min största last under graviditeten. Tack och lov en nyttig sådan men jag vet dock inte hur tänderna mår av det men intalar mig att det ska vara desto bättre än godis och annat snask. Det måste det väl ändå vara?!

Tobias och jag är trötta i ögonen i dag och villattklockanskablifemnu så att vi får åka hemåt till stuggu. På facebook är det enbart statusuppdateringar från vännerna om sjukdom. Feber, förkylningar och magsjukor som härjar och jag vill helst av allt slippa alltihopa. Känner att något ruvar i kroppen så försöker kurera i förebyggande syfte och förhoppningsvis klarar jag mig. *hoppas hoppas hoppas* För om exakt en vecka så styr vi snokarna söderut och påbörjar de sista bröllopsförberedelserna för Camilla & Herman som blir herr och fru den 2 februari. Så härligt att få vara med dem på stora dagen och graviditetshormonerna kommer garanterat förstöra mitt försök till glamorös mama då det kommer vara oundvikligt att grina. Får väl helt enkelt vara glad så länge jag inte fulgrinar. Vilken syn. Barbamamma fulgrinar i kyrkan och mascaran rinner i svarta floder nedför kinderna. Åhhh herre jisses. Får bara inte hända.   

Nu tänker vi på annat och glömmer för en stund den synen som förmodligen kommer att inträffa om tio dagar. 
Dags för clementin nummero fem.
   

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar