tisdag 22 januari 2013

Att räta på ryggen.

Nu under min graviditet så har jag tappat min hållning ganska gravt och ser mer eller mindre ut som en hösäck, inte smickrande någonstans men som med allt går det att åtgärda och det är vad jag kämpar med nu. Ryggen kommer att få enorma påfrestningar när bebis kommer och även nu när magen blir allt större vilket gör att det är enormt viktigt att sluta säcka och faktiskt räta på ryggen. Sedan att det är betydligt snyggare med en rak hållning gör ju inte anledningen till att skärpa sig mindre. Vem vill inte känna sig snygg liksom! Det gör så enormt mycket och jag har en liten sak som hjälper mig på traven.

En enormt bra sak.
Den gör inte jobbet åt mig men påminner mig så fort jag börjar slappa till mig att det är dags att räta upp. Och det som slår mig nu när jag skriver detta är att det låter som någon form av elektricitet är inblandat men så är självklart inte fallet. Nej, nej. Det här är så mycket bättre.

bättre hållning/posture


 Namnet på denna fiffiga och väldigt hjälpsamma produkten heter Posture. Jag beställde min för ungefär ett halvår sedan men har varit dålig på att använda den...nu har jag dock insett att ryggen behöver rätas upp då jag har fått en gnagande känsla vid skulderbladen och peppar peppar så har det hjälpt att använda denna under bara några dagar framför datorn. Inte ont på samma sätt längre och det känns mycket bättre när  hållningen är mer upprätt!!
Rekommenderar verkligen varmt denna. Sitter skönt, inget som skaver och kommer garanterat att användas under resterande del av graviditeten samt efteråt vid behov.

Gillar smarta saker så jag säger bara hejja Posture!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar